Головна » 2015 » Січень » 12 » Додатки до досвіду 5-6
04:01
Додатки до досвіду 5-6

Додаток №5

Шляхи створення ситуацій  успіху

Прийом «Емоційне підтримування» - констатація будь-якого, навіть незначного успіху, навіювання дитині віри в себе, відкритість учителя для довіри.

Прийом «Авансування» - репетиція майбутньої дії, що створює психологічну настанову на успіх. Можна заздалегідь оголосити тему конкурсу, порадити мистецьку техніку, композицію тощо.

Прийом «Даю шанс». Шанс, про який йде мова, - це заздалегідь підготовлена вчителем ситуація, за якою учень отримує можливість зненацька для себе розкрити свої можливості.

Прийом «Сповідь». Застосовується в тих випадках, коли є сподівання, що відверте звертання вчителя до кращих почуттів дітей, зустріне розуміння, викличе відповідний відгук. Як його застосовувати – справа досвіду й техніки. Тут треба все прорахувати, прогнозувати можливі реакції.

Прийом «Загальна радість». Це емоційний відгук оточуючих на успіх члена свого колективу. Важливо, щоб у досягненнях кожного школяра оточуючі бачили результати його праці, а сама дитина розуміла, що її радість – це радість підтримки, стану «свій серед своїх». На практиці цей прийом реалізується за допомогою окремих учнів, що «ведуть» за собою слабших.

Прийом «Емоційний сплеск». Хороший стосовно дітей, які емоційно реагують на похвалу і критику. Моє завдання – у кожному учневі «визволити» енергію, перетворити її на «ланцюгову реакцію»,  ініційовану гарячим словом керівника.

Прийом «Обмін ролями». Рольові ігри на зразок «День дублера» або їхні елементи, які використовую на заняттях, стають діловими іграми й перетворюються на специфічний прийом створення ситуації успіху.

Прийом «Еврика». Суть прийому полягає в тому, щоб створити умови, за яких дитина, виконуючи творче завдання, зненацька для себе доходила висновку, що розкриває невідомі раніше можливості. Завдання педагога – помітити це глибоко особисте відкриття, всіляко підтримати дитину, поставити нові завдання й надихнути на їх розв'язання. Свою допомогу у створенні ситуації відкриття намагаюся якомога більш приховати.

Прийом «Лінія обрію». Перший успіх дитини відразу ж підхоплюю, пропоную нові способи, прийоми, техніки, за допомогою яких можна збудити творчу думку учня,  розвинути  фантазію, вивести його на обрії самостійного мислення, причому лінію цього обрію намагаюся постійно відчувати.

                                                                                                                                                           Додаток №6

 

(методика Д. В. Григор'єва, І. В. Кулешова, П. В. Степанова)

 

Мета: виявити характер відносин підлітка до людей, природи, Батьківщини, праці та ін.

Хід  опитування

Педагог звертається до вихованців зі словами: «Вам буде запропонований ряд висловлювань. Будь ласка, прочитайте їх і визначте, наскільки ви згодні або не згодні з ними. Оцінити ступінь згоди чи незгоди можна в балах (від «+4» до «-4»);

«+4» - Безсумнівно, так (дуже сильна згода);

«+3» - Так, звичайно (сильна згода);

«+2» - Загалом, так (середня згода);

«+1» - Скоріше так, ніж ні (слабка згода);

«0» - ні так, ні ні;

«-1» - Швидше ні, ніж так (слабка незгода);

«-2» - Загалом, немає (середня незгода);

«-3» - Ні, звичайно (сильна незгода);

«-4» - Ні, абсолютно невірно (дуже сильна незгода).

Постарайтеся бути щирими. Тут не може бути «правильних» або «неправильних» оцінок. Важливим є те, щоб вони відображали вашу думку. Свої оцінювання ви можете занести в спеціальний бланк поруч з порядковим номером твердження анкети. Спасибі! »

1. Мені подобається, коли вся наша сім'я йде в гості, відзначає яке-небудь свято або просто збирається за родинним столом.

2. Ті, хто критикує те, що відбувається в країні, не можуть вважатися справжніми патріотами.

3. Бродячих собак треба знищувати, так як вони можуть бути небезпечні.

4. Будь-який конфлікт можна залагодити, не застосовуючи силу.

5. Я здатний з радістю виконувати різну роботу.

6. Те, що багато хто називає культурними цінностями минулого, на ділі часто виявляється примітивним старим мотлохом.

7. Не варто на уроці звертатися до вчителя із запитаннями: вони відволікають від головного.

8. Людина, яка скоїла злочин, ніколи не зможе змінитися на краще.

9. Нерозумно брати на себе ризик заради користі іншої людини.

10. Навіть самі дивні люди з самими незвичайними захопленнями та інтересами повинні мати право захищати себе та свої погляди.

11. Спортивні заняття - життєва необхідність для кожної людини.

12. Більшість моїх однолітків воліє спілкуватися з красивими людьми.

13. Свої проблеми я прагну вирішувати самостійно, власними силами.

14. Я зможу прожити щасливо і не створюючи власної сім'ї.

15. Я багато чим зобов'язаний своїй країні.

16. За новорічною ялинкою краще сходити в ліс, бо там можна вибрати найпухнастішу.

17. Люди, що виступають проти війни, насправді боязкуваті.

18. Фізична праця - доля невдах.

19. Зовнішній вигляд - показник поваги не тільки до себе, але й

до оточуючих.

20. Я прагну дізнатися значення незнайомих мені слів.

21. Країні стане легше, якщо ми позбудемося психічно хворих людей.

22. Мені шкода безпорадних людей і хочеться їм допомогти.

23. Є нації і народи, які не заслужили, щоб до них добре ставилися.

24. Я вважаю, що паління або алкоголь здатні допомогти мені розслабитися, зняти напругу.

25. Я часто відчуваю розчарування від життя.

26. Вибираючи, люди часто помиляються, але я не боюся зробити помилку, здійснюючи свій вибір.

27. Без сім'ї та дітей людина відчуває себе більш вільною.

28. Я готовий захищати свою Батьківщину в разі серйозної небезпеки.

29. Тримати тварин у пересувних звіринцях - жорстоко.

30. Фільми-бойовики зі стріляниною і кров'ю виховують мужність.

31. Домогосподарка теж може бути творчою людиною.

32. Нецензурні вислови в спілкуванні - ознака безкультур'я.

33. Навчання - заняття для «ботаніків».

34. Якщо заради справедливості треба вбити людину, то це нормально.

35. Я відчуваю сильні позитивні емоції, коли роблю комусь подарунок.

36. Більшість злочинів в нашому місті скоюють приїжджі.

37. Від однієї дози наркотиків я не стану наркоманом.

38. Я дуже сильно переживаю будь-які, навіть незначні, невдачі.

39. Я готовий сперечатися з учителем, якщо вважаю, що він неправий.

40. Я пишаюся своїм прізвищем.

41. День Перемоги (9 Травня) - свято тільки для ветеранів і літніх людей.

42. Ввезення рідкісних екзотичних тварин з-за кордону - нормальний спосіб заробити гроші.

43. На військовополонених не повинні поширюватися права людини.

44. Я хотів би підробляти у вільний час, якщо це не буде заважати навчанню.

45. Яке спілкування може бути без пляшки!

46. Людина не може всього знати, тому я не переймаюся з приводу свого незнання деяких важливих речей.

47. Краще виправдати 10 злочинців, ніж стратити одного невинного.

48. Люди, що просять милостиню, швидше за все, брехливі і ліниві.

49. Суддівство щодо «наших» часто несправедливо, тому що нас ніхто не любить.

50. Усі відбулися в житті люди намагаються підтримувати хорошу фізичну форму.

51. Мені важко заводити знайомства з новими людьми.

52. Для мене важливо знайти сенс власного життя.

53. Розглядати старі сімейні фотографії - заняття для диваків.

54. Опинившись за кордоном, я постараюся, щоб мене не сприймали як українця.

55. Прибирати чуже сміття на туристських стоянках - безглузде заняття.

56. Йти на поступки - значить проявляти слабкість.

57. Гарно навчатися - теж серйозна праця.

58. Прояв вандалізму - одна з форм протесту молоді.

59. Мені подобається копирсатися в енциклопедіях, журналах, словниках: там можна знайти багато цікавого.

60. Я не можу добре себе почувати, коли оточуючі мене люди чимось пригнічені.

61. Я можу пожертвувати своїм благополуччям заради допомоги незнайомій мені людині.

62. Несправедливо ставити людей з темним кольором шкіри керівниками над білими людьми.

63. Я віддам перевагу активному відпочинку сидінню біля телевізора або комп'ютера.

64. Я ніяково себе почуваю в незнайомій компанії.

65. Мої вчинки часто залежать від зовнішніх обставин.

66. Людині не обов'язково знати свій родовід.

67. Буває, що я відчуваю сильне хвилювання, коли чую пісні про свою Батьківщину.

68. Якщо врахувати всі «за» і «проти», то зберігання ядерних відходів принесе більше фінансової вигоди, ніж екологічної шкоди.

69. Ми - незалежна держава, і саме тому нас мають поважати.

70. Суботник з очищення території будинку чи школи - пережиток минулого.

71. Я не можу уявити свою мову без мату.

72. Я думаю, що і без отримання хороших знань зможу в майбутньому зробити непогану кар'єру.

73. Тортур і знущань не заслуговують навіть найзапекліші злочинці, адже вони теж люди.

74. Я готовий допомогти літній людині тільки за винагороду.

75. Влада повинна заборонити доступ в нашу країну біженцям, так як їх приплив збільшує рівень злочинності.

76. Я думаю, що здоров'я сьогодні - не найголовніше в житті.

77. Мене не пригнічує тимчасова самотність.

78. Я найчастіше іду за думкою більшості.

79. Мене засмучує те, що я не роблю для своїх батьків все, що міг би.

80. Я хотів би з'їздити в інші країни, але жити хочу в своїй.

81. Я вважаю, що носити шуби з натурального хутра аморально.

82. Мені здається, що в нашій країні занадто багато зброї.

83. Я можу змусити себе робити роботу, яка мені не подобається.

84. Я можу нахамити людині, якщо вона мені чимось не подобається.

85. Телебачення, в першу чергу, має бути засобом розваги і відпочинку і тільки в другу - джерелом інформації про події в країні та світі.

86. Всіх бомжів необхідно виловлювати і примушувати працювати.

87. Людині притаманно ніколи і нічого не робити без оглядки на власну вигоду.

88. Справжньою релігією може бути тільки одна єдина релігія.

89. Смакові якості продуктів харчування, на мій погляд, важливіші їх користі.

90. У глибині душі я знаю, що оцінюю себе низько.

91. Коли я поступаю неправильно, мене мучить совість.

Бланк для відповідей

1          14            27              40                53              66               79

2          15            28              41                54              67               80

3          16            29              42                55              68               81

4          17            30              43                56              69               82

5          18            31              44                57              70               83

6          19            32              45                58              71               84

7          20            33              46                59              72               85

8          21            34              47                60              73               86

9          22            35              48                61              74               87

10        23            36              49                62              75               88

11        24            37              50                63              76               89

12        25            38              51                64              77               90

13        26            39              52                65              78               91

ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТІВ

Відповіді підлітків розподіляються за 13 шкалами: їм відповідають 13 рядків у респондентому бланку для відповідей. Результати виходять шляхом додавання балів за кожною шкалою.

1. Характер відносин підлітка до сім'ї вказують його оцінювання висловлювань № 1, 14, 27, 40, 53, 66, 79. При цьому у відповідях на питання № 1, 40, 79 знак не міняється, а у відповідях на питання № 14, 27, 53, 66 - знак міняється на протилежний.

2. Характер відносин підлітка до Батьківщини показують його оцінювання висловлювань № 2, 15, 28, 41, 54, 67, 80. При цьому у відповідях на питання № 15, 28, 67, 80 знак не міняється у відповідях на питання № 2, 41, 54 - знак міняється на протилежний.

3. Характер відносин підлітка до Землі показують його оцінювання висловлювань № 3, 16, 29, 42, 55, 68, 81. При цьому у відповідях на питання № 29, 81 знак не міняється у відповідях ж на питання № 3, 16, 15, 68 - знак міняється на протилежний.

4. Характер відносин підлітка до світу показують його оцінювання висловлювань № 4, 17, 30, 43, 56, 69, 82. При цьому у відповідях на питання № 4, 82 знак не міняється, а у відповідях на питання № 17, 30, 43, 69 - знак міняється на протилежний.

5. Характер відносин підлітка до праці показують його оцінювання висловлювань № 5, 18, 31, 44, 57, 70, 83. При цьому у відповідях на питання № 5, 31, 44, 57, 83 знак не міняється, а у відповідях на питання № 18, 70 - знак міняється на протилежний.

6. Характер відносин підлітка до культури показують його оцінювання висловлювань № 6, 19, 32, 45, 58, 71, 84. При цьому у відповідях на питання № 19, 32 знак не міняється, а у відповідях на питання № 6, 58, 71, 84 - знак міняється на протилежний.

7. Характер відносин підлітка до знань показують його оцінювання висловлювань № 7, 20, 33, 46, 59, 72, 85. При цьому у відповідях на питання № 20, 59 знак не міняється, а у відповідях на питання № 7, 33, 72, 85 - знак міняється на протилежний.

8. Характер відносин підлітка до людини як такої показують оцінювання висловлювань № 8, 21, 34, 47, 60, 73, 86. При цьому у відповідях на питання № 47, 60, 73 знак не міняється, а у відповідях на питання № 8, 21, 34, 86 - знак міняється на протилежний.

9. Характер відносин підлітка до людини як Іншому показують оцінювання висловлювань № 9, 22, 35, 48, 61, 74, 87. При цьому у відповідях на питання № 22, 35, 61 знак не міняється, а у відповідях на питання № 9, 48, 74, 87 - знак міняється на протилежний.

10. Характер відносин підлітка до людини як Іншому, як до представника іншої національності, іншої віри, іншої культури показують його оцінювання висловлювань № 10, 23, 36, 49, 62, 75, 88. При цьому у відповіді на питання № 10 символ не змінюється, а у відповідях на питання № 23, 36, 49, 62, 75, 88 - знак міняється на протилежний.

11. Характер відносин підлітка до свого тілесного «Я» показують його оцінювання висловлювань № 11, 24, 37, 50, 63, 76, 89. При цьому у відповідях на питання № 11, 50, 63 знак не міняється, а у відповідях на питання № 24, 37, 76, 89 знак міняється на протилежний.

12. Характер відносин підлітка до свого внутрішнього світу, свого душевного «Я» показують його оцінювання висловлювань № 12, 25, 38, 51, 64, 77, 90. При цьому у відповіді на питання № 77 знак не міняється, а у відповідях на питання № 12, 25, 38, 51, 64, 90 знак міняється на протилежний.

13. Характер відносин підлітка до свого духовного «Я» показують його оцінювання висловлювань № 13, 26, 39, 52, 65, 78, 91. При цьому у відповідях на питання № 13, 26, 39, 52, 91 знак не міняється, а у відповідях на питання № 65, 78 знак міняється на протилежний.

 

Переглядів: 717 | Додав: Алекс1971 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar