Головна » Статті » Позакласні заходи |
Позакласне заняття в 6 класі «Портрет Дівчини-Весни» Мета:
Підготовчий етап: діти 3 класів підбирають за вподобаннями твори поетів, письменників про весну. Групи дітей виготовляють рельєфне зображення обличчя дівчини.
Матеріали та устаткування: Картини художників із зображенням весняного пейзажу: Ф.Вальдмюллере, ІЄндогурова, С.Жуковського, М.Кладта, К.Крижицького, І.Остроухова, О.Саврасова, А.Сіслея, А.Бьоркліна, В.Борисова-Мусатова, Ван Гога, С.Виноградова, О.Іванова, Г.Клімта, А.Рилова, І Шишкіна; ряд портретів художників: І.Н. Крамського, В. Боровиковського, М. Врубеля, Леонардо да Вінчі, Ренуара, П.Пюві да Шаванна та ін. Використання музичних фрагментів з альбому П.І. Чайковського «Пори року», Грига та музичних фрагментів сучасних композиторів. Використання художнього слова і фотоматеріалів; Підготовлені рами з натягнутим на них тканинним полотном, на яких закріплені обличчя; Природний та інші матеріали (штучні квіти, квіткова сітка, пакувальний папір, канва, паперові серветки, нитки для в’язання та ін.). Клей ''Момент'', шпильки з головкою, кнопки, тонкий дріт.
ХІД ЗАНЯТТЯ
– Друзі, сьогодні у нас свято творчості. А творчість – це джерело доброти, істини і краси. Давайте сядемо зручніше і посміхнемося один одному. Ми спокійні і добрі, привітні й ласкаві. Глибоко вдихніть і видихніть. Видихніть вчорашні образу, злість, неспокій. Забудьте про них. Вдихніть в себе свіжість і красу першої зелені, тепло сонячних променів, чистоту весняного повітря.. Щоб творити прекрасне і дарувати цим радість людям, ми з вами закриємо очі і прислухаємося, як звучить радість у ваших гарячих серцях. Що вдалося почути? (Розповіді дітей)
Притча “КРАСА” В.Сухомлинський Вузенькою стежиною йшли двоє подорожніх. З однієї сторони хлюпотілося синє море, з іншої – стояли гори. Йшли подорожні довго. Вони шукали красу. Один з них мав гаряче серце, інший – холодне. - Яке воно сильне, могутнє, вічне – море. - Так. Багато води. - Дивися, яка прекрасна квітка! Та це ж і є та краса, яку ми шукаємо! - Де ти бачиш прекрасну квітку? – здивувалася людина з холодним серцем. – Це ж сірий камінь. Ось і тріщина на нім, ось і пилом покритий він. Камінь… - Так, камінь, але там, всередині, квітка троянди, – заперечила людина з гарячим серцем. – Треба добратися, звільнити її з кам'яного полону. - Так, міцний камінчик.. - А вам доводилося бачити красу у своєму житті? (Відповіді дітей) – Як ви думаєте, діти, що допомагає людині бачити красу, а що заважає? (Розповіді дітей) – Чи легко було людині з гарячим серцем дістатися до квітки в сірому камені? (Відповіді дітей) – А що йому допомогло? ІІ. Повідомлення теми і мети заняття. - Щоб гарно виконати роботу, за яку ви беретесь, потрібно бути наполегливими, завзятими. І ще, я думаю, що у вас все вийде, бо маєте добре серце. - Сьогодні ви будете виконувати незвичайну для вас роль. Ви станете не тільки художниками, але й дослідниками, чарівниками, екскурсоводами. Я ж виступатиму в ролі порадника і експерта. Активна бесіда. - Для кожного класу приготовлені рами в яких ви будете створювати свої неповторні шедеври - Як ви думаєте, чи може весна бути різною за характером? - Опишіть характер ранньої, легковажної, холодної, квітуючої, сонячної, весни. - Як ви думаєте, чому ми наділяємо таке природне явище як весна людськими якостями? - Які епітети та інші художні засоби використовуються у художній літературі при створенні образу весни? (Царівна-весна, Красуня-весна, Юна весна, Чарівниця-весна).
Випереджувальне завдання:
Послухайте пісню «Дівчина-Весна»
- Автор пісні зумів тільки в одній пісні використати таку кількість епітетів (порівняльних зворотів), які намалювали в нашій уяві портрет весни, з її людським характером та вміннями – вона і «Чарівна», і «Ніжна», і «Юна», і «Танцює», і «Співає» - Що таке портрет?
- Я хочу продемонструвати вам портрети жінок, які намалювали відомі художники. Вдивіться і спробуйте віднести їх до наступних категорій характеристик:
ІІІ. Практична частина.
- Подивіться уважно на матеріали, з яких вам належить створити образ Весни. Проектувати цей образ будуть групи від кожного класу. Але кожний з вас у своїй групі може проявити свій індивідуальний творчий талант, свої знання, уміння і навики, отримані на уроках образотворчого мистецтва. Ви станете дизайнерами. - Хто знає, що означає слово дизайн?
Виникнення проблемної ситуації Емоційно-художні утруднення можуть виникнути при неповноті певних знань, спостережень, фактів про об'єкти дійсності, при недостатності досвіду естетичної оцінки явищ, емоційно-естетичних вражень. Для вирішення їх необхідний пошук нової інформації.
Відтворення зорового ряду. Пропоную переглянути репродукції картин, в яких відображений образ тієї весни, який вони намагаються створити. Звертається увага на ключові особливості зображень.
Робота ерудитів
Класи обмінюються кросвордами і поки група дітей працює над створенням задуманого образу весни, знавці від кожного класу розв’язують кросворди.
Емоційне підсилення творчого процесу
Підведення результатів роботи знавців образотворчого мистецтва
Діти перевіряють правильність розв’язання кросвордів і розбирають ключові слова, які утворилися у виділених клітинках кросворду.
Виникнення утруднень і пошук способів їх вирішення. У реалізації задуму можуть виникнути утруднення розумового і емоційного характеру. Для цього необхідне вичленення суперечностей. Наприклад, при закріпленні на панно матеріалів таких як, тканину, нитки, квіти, недостатньо клею ''Момент''. Але красиве і точне поєднання цих матеріалів ідейно виправдане. Що робити? Необхідно скористатися шпильками. Необхідно підказати дітям найбільш правильний прийом фіксації.
Захист-представлення проектів
Кожна група захищає свій проект, розповідаючи про власний підхід в створенні композиції, панно на тему: «Красуня Весна». Для підсилення ефекту учні читають вірші, виконують пісні
Пам'ятка для захисту проекту. Який за характером образ Красуні весни створювала ваша група? Які матеріали ви обрали для реалізації свого задуму? Чому? Розкажіть про основні етапи виконання тематичної композиції? Які прийоми роботи ви використовували? Чим це було виправдано?
Емоційно-естетична оцінка і самооцінка. Результат вирішення виконаного завдання розглядається з точки зору оригінальності, самостійності, виразності, відповідності задуму і писемності.
IV. Підсумок заходу.
| |||||||
Переглядів: 761 | |
Всього коментарів: 0 | |