Головна » Статті » Позакласні заходи

Позакласний захід "Портрет Красуні - Весни, 6 клас

Позакласне заняття в 6 класі «Портрет Дівчини-Весни»

Мета:

  1. Закріпити знання учнів про жанр образотворчого мистецтва – портрет.
  2. Уточнити уявлення про дизайн як процес художнього проектування.
  3. Навчити дітей виконувати тематичну композицію в техніці колажу, де образ «Красуні Весни» є домінуючим.
  4. Виробляти вміння поєднувати різнофактурні об'єкти зі скульптурним зображенням для створення образів – «Юна Весна», «Царівна Весна» і «Весна-україночка»
  5. Використовувати лінію, ритм, силует, колір, пропорції, форму, композицію як засоби художньої виразності в проектуванні об'єкту – «Красуня Весна».
  6. Формувати уміння при виконанні композиції на задану тему відбирати необхідний матеріал для точнішої передачі задуму.
  7. Виробляти в учнів універсальні уміння для пошуку загальної ідеї, її цілісності і лаконічності.
  8. Підводити дітей до уміння втілювати задум на рівні художнього узагальнення, використовуючи в своїх творах асоціативність емоційно-образного рішення теми.
  9. Розвивати творчу індивідуальність дітей їх інтелектуальні можливості в процесі участі в колективній пошуковій роботі.

Підготовчий етап: діти 3 класів підбирають за вподобаннями твори поетів, письменників про весну. Групи дітей виготовляють рельєфне зображення обличчя дівчини.

 

Матеріали та устаткування:

Картини художників із зображенням весняного пейзажу: Ф.Вальдмюллере, ІЄндогурова, С.Жуковського, М.Кладта, К.Крижицького, І.Остроухова, О.Саврасова, А.Сіслея, А.Бьоркліна, В.Борисова-Мусатова, Ван Гога, С.Виноградова, О.Іванова, Г.Клімта, А.Рилова, І Шишкіна; ряд портретів художників: І.Н. Крамського,      В. Боровиковського, М. Врубеля, Леонардо да Вінчі, Ренуара, П.Пюві да Шаванна          та ін.

Використання музичних фрагментів з альбому П.І. Чайковського «Пори року», Грига та музичних фрагментів сучасних композиторів.

Використання художнього слова і фотоматеріалів;

Підготовлені рами з натягнутим на них тканинним полотном, на яких закріплені обличчя;

Природний та інші матеріали (штучні квіти, квіткова сітка, пакувальний папір, канва, паперові серветки, нитки для в’язання та ін.).

Клей ''Момент'', шпильки з головкою, кнопки, тонкий дріт.

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Вступ.

– Друзі, сьогодні у нас свято творчості. А творчість – це джерело доброти, істини і краси. Давайте сядемо зручніше і посміхнемося один одному. Ми спокійні і добрі, привітні й ласкаві. Глибоко вдихніть і видихніть. Видихніть вчорашні образу, злість, неспокій. Забудьте про них. Вдихніть в себе свіжість і красу першої зелені, тепло сонячних променів, чистоту весняного повітря.. Щоб творити прекрасне і дарувати цим радість людям, ми з вами закриємо очі і прислухаємося, як звучить радість у ваших гарячих серцях. Що вдалося почути? (Розповіді дітей)

  • А зараз ви дізнаєтеся, чому слід прислухатися до своїх сердець. (Звучить музика. На фоні музики учитель читає притчу Краса).

Притча “КРАСА”

В.Сухомлинський

Вузенькою стежиною йшли двоє подорожніх. З однієї сторони хлюпотілося синє море, з іншої – стояли гори. Йшли подорожні довго. Вони шукали красу.        Один з них мав гаряче серце, інший – холодне.
          Людина з гарячим серцем поглянула на море - і очі її стали здивованими і ласкавими. Вона сказала:

 - Яке воно сильне, могутнє, вічне – море.
          А людина з холодним серцем сказала:

 - Так. Багато води.
         Підійшли подорожні до сірого каменя. У людини з гарячим серцем радісно спалахнули очі:

-  Дивися, яка прекрасна квітка! Та це ж і є та краса, яку ми шукаємо!

-  Де ти бачиш прекрасну квітку? – здивувалася людина з холодним серцем. – Це ж сірий камінь. Ось і тріщина на нім, ось і пилом покритий він. Камінь…

- Так, камінь, але там, всередині, квітка троянди, – заперечила людина з гарячим серцем. – Треба добратися, звільнити її з кам'яного полону.
          Людина з гарячим серцем багато днів довбала і різала камінь. А людина з холодним серцем сиділа на березі і з тугою дивилась на море.
          Нарешті з-під уламків каменя з’явилася квітка дивовижної краси. Здавалося, весь світ навколо причаївся, вдивляючись в красу, яку звільнила людина з кам'яного полону. Навіть гори піднялися вище. Навіть хвилі морські затихли, і безмежне море стало, як дзеркало. Тільки людина з холодним серцем нічого не побачила. Вона доторкнулася пальцем до чудової статуї і сказала:

- Так, міцний камінчик..

- А вам доводилося бачити красу у своєму житті?

(Відповіді дітей)

– Як ви думаєте, діти, що допомагає людині бачити красу, а що заважає?

(Розповіді дітей)

– Чи легко було людині з гарячим серцем дістатися до квітки в сірому камені?

(Відповіді дітей)

– А що йому допомогло?
(Судження дітей)

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

- Щоб гарно виконати роботу, за яку ви беретесь, потрібно бути наполегливими, завзятими. І ще, я думаю, що  у вас все вийде, бо маєте добре серце.

- Сьогодні ви будете виконувати незвичайну для вас роль. Ви станете не тільки художниками, але й дослідниками, чарівниками, екскурсоводами. Я ж виступатиму в ролі порадника і експерта.

Активна бесіда.

- Для кожного класу приготовлені рами в яких ви будете створювати свої неповторні шедеври

- Як ви думаєте, чи може весна бути різною за характером?

- Опишіть характер ранньої, легковажної, холодної, квітуючої, сонячної, весни.

- Як ви думаєте, чому ми наділяємо таке природне явище як весна людськими якостями?

- Які епітети та інші художні засоби використовуються у художній літературі при створенні образу весни? (Царівна-весна, Красуня-весна, Юна весна, Чарівниця-весна).

 

Випереджувальне завдання:

 

Послухайте пісню «Дівчина-Весна»

 

- Автор пісні зумів тільки в одній пісні використати таку кількість епітетів (порівняльних зворотів), які намалювали в нашій уяві портрет весни, з її людським характером та вміннями – вона і «Чарівна», і «Ніжна», і «Юна»,  і «Танцює», і «Співає»

- Що таке портрет?

 

Портрет – це жанр образотворчого мистецтва, де відтворюється індивідуальна зовнішність людини, в якій художник розкриває його внутрішній світ, суть характеру.

 

 

- Я хочу продемонструвати вам портрети жінок, які намалювали відомі художники. Вдивіться і спробуйте віднести їх до наступних категорій характеристик:

 

1. Таємничість

2. Загадковість

3. Гордовитість

4. Ніжність

5. Граційність

6. Холодність

 

В. Боровиковский ''Портрет К.М. Арсеньєвої''

Леонардо да Вінчі «Джоконда»

И. Крамськой ''Невідома''

П’єр Сесиль Пюві да Шаванн «Надія»

П’эр Ренуар «Балерина»

М. Врубель ''Царівна-Либідь''

 

Слайд1

Слайд2

Слайд3

Слайд4

Слайд5

Слайд6

 

 

ІІІ. Практична частина.

 

- Подивіться уважно на матеріали, з яких вам належить створити образ Весни. Проектувати цей образ будуть групи від кожного класу. Але кожний з вас у своїй групі може проявити свій індивідуальний творчий талант, свої знання, уміння і навики, отримані на уроках образотворчого мистецтва. Ви станете дизайнерами.

- Хто знає, що означає слово дизайн?

 

Дизайн – це художнє проектування нових предметів, які красиві і корисні.

 

 

  • Ми створимо портрети Красуні-Весни. Красиві і неповторні, вони прикрасять класні кімнати, будуть милувати і захоплювати учнів, вчителів та гостей.
  • Який образ весни можна створити із тих матеріалів, які у вас є на столах? (діти обґрунтовують свій вибір).
  • Щоб правильно виконати тематичну композицію в техніці колажу, необхідно дотримуватися правил роботи:

 

Кожна підгрупа обдумує, як найкращим чином в ескізі розкрити зміст теми (швидка зарисовка з опорою на наявні матеріали).

Необхідно в центрі портретної площини розмістити модуль (виліплене зображення особи).

Визначити, що буде головним в портреті, а що другорядним (головне – особа, головний убір, прикраси головного убору; другорядним – оформлення нижньої частини портрета в стилізованій формі і фон).

Простір навколо особи можна членувати довільно або в чіткому ритмічному порядку (залежить від задуму дітей).

Розподілити обов'язки і види діяльності між собою (хтось вирізає, хтось склеює, хтось прикрашає і т.д.). В процесі спільної роботи погоджувати свої дії один з одним.

Підібрати варіанти зображень для попереднього перегляду ідеї, скорегувати, знаходячи найбільш вдалий варіант.

Використовувати клей і дріт для завершення колажу.

 

 

Виникнення проблемної ситуації

Емоційно-художні утруднення можуть виникнути при неповноті певних знань, спостережень, фактів про об'єкти дійсності, при недостатності досвіду естетичної оцінки явищ, емоційно-естетичних вражень. Для вирішення їх необхідний пошук нової інформації.

 

Відтворення зорового ряду.

Пропоную переглянути репродукції картин, в яких відображений образ тієї весни, який вони намагаються створити. Звертається увага на ключові особливості зображень.

 

  • Для того, щоб ви глибше відчули і зрозуміли той образ весни, який ви втілюєте, подивіться на картини художників. Кожен з них зобразив весну по-своєму. Кожен художник намагався передати свої враження від побаченого ним. Чи це рання весна, чи весна, яка вже вступила в свої права.

 

Робота ерудитів

  • Кожен клас підготував кросворд, в якому запитання за словничком, з яким ми постійно працюємо на уроках. А ключове слово, яке утвориться при роз’язанні кросворду відображає певний художній матеріал.

 

 

Класи обмінюються кросвордами і поки група дітей працює над створенням задуманого образу весни, знавці від кожного класу розв’язують кросворди.

 

Емоційне підсилення творчого процесу

  • Поки ви будете працювати над виконанням своїх завдань, вашій увазі пропонується весняний танець «Садочок»

 

Підведення результатів роботи знавців образотворчого мистецтва

 

  • Давайте поглянемо як наші ерудити справилися із поставленими перед ними завданнями

 

 Діти перевіряють правильність розвязання кросвордів і розбирають ключові слова, які утворилися у виділених клітинках кросворду.

 

Виникнення утруднень і пошук способів їх вирішення.

У реалізації задуму можуть виникнути утруднення розумового і емоційного характеру. Для цього необхідне вичленення суперечностей. Наприклад, при закріпленні на панно матеріалів таких як, тканину, нитки, квіти, недостатньо клею ''Момент''. Але красиве і точне поєднання цих матеріалів ідейно виправдане. Що робити? Необхідно скористатися шпильками. Необхідно підказати дітям найбільш правильний прийом фіксації.

 

Захист-представлення проектів

  • Поки групи дизайнерів працюють над завершенням задуманого образу Весни, давайте послухаємо наших екскурсоводів.  Вони познайомлять нас з тим образом Весни, який задумали.

 

Кожна група захищає свій проект, розповідаючи про власний підхід в створенні композиції, панно на тему: «Красуня Весна».

 Для підсилення ефекту учні читають вірші, виконують пісні

 

Пам'ятка для захисту проекту.

Який за характером образ Красуні весни створювала ваша група?

Які матеріали ви обрали для реалізації свого задуму? Чому?

Розкажіть про основні етапи виконання тематичної композиції?

Які прийоми роботи ви використовували? Чим це було виправдано?

 

 Емоційно-естетична оцінка і самооцінка.

Результат вирішення виконаного завдання розглядається з точки зору оригінальності, самостійності, виразності, відповідності задуму і писемності.

 

 

 

IV. Підсумок заходу.

  • Сьогодні  ми спільно зробили спробу перетворити придуманий образ на реальне зображення. В процесі роботи з різноманітними матеріалами, як в казці, з'явився новий художній образ весни, який ви не бачили, а тільки уявляли. Ми виставили ці портрети в ряд, і у нас вийшла невелика портретна галерея.
  • Саме так людина придумує нові речі, які приносять задоволення іншим. Сьогодні ви займалися творчим проектуванням. Спробуйте вдома самостійно спроектувати щось красиве і корисне, те, чим ви зможете порадувати своїх близьких. Ви можете залучити для спільної діяльності свою родину. Адже  чим більше людей застосовують свої - знання, тим цікавішим виходить результат.
  • Це може бути красива композиція з квітів, або вітальна листівка, виконана різними способами; а, може, це незвичайний образ того знаку зодіаку під яким ви народилися. Використовуйте для цього будь-який матеріал, який є вдома.
  • І тоді ви зможете відчути себе справжніми чарівниками, творцями прекрасного!

 

  • А на завершення нашого свята, давайте послухаємо пісню, яку написала наша землячка Олена Кулакевич «Зелено» 
Категорія: Позакласні заходи | Додав: Алекс1971 (28.12.2014)
Переглядів: 761 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar