1.2
|
2 хв.
|
Учитель пропонує учням висловити свої судження з приводу того, чим відрізняється новорічна ялинка від звичайної «лісової красуні»
|
Аналітико-пізнавальна діяльність учнів
|
Включення учнів у пізнавальний процес
|
|
1.3
|
6 хв.
|
Узагальнюючи судження учнів, учитель ілюструючи свою розповідь, повідомляє, що одним із символів свята є новорічна іграшка, яка має свою, надзвичайно цікаву історію. Ще в кінці середніх віків жителі європейських країн почали прикрашати власні будинки до Нового року.
По-справжньому модним стало прикрашати дерева в першій половині XVI століття. «Віфлеємська зірка» на маківці, «яблука» (сьогодні це кулі) уособлювали біблійний «заборонений плід», палаючі свічки (сьогодні це всілякі електрогірлянди). А також в середині століття на гілки новорічного дерева обов’язково вішали фігурки з вафель — як праобраз прісних хлібців, які вживалися при обряді причастя. До описаних предметів згодом додалися горіхи, солодощі та фрукти. З другої половини XVIII століття ялинкові прикраси стають більш ошатними: паперові квіти, позолочені ялинові шишки і порожні яєчні шкаралупки, а ще — фігурки з карбованої латуні — феї, ангели та ін. Срібні зірочки, квіти, а також серпантин з’явилися в XVIII столітті. А в 1848 році, в містечку Лауш в Тюрінгії, були виготовлені перші ялинкові кулі. Їх виготовляли з кольорового або прозорого скла, покривали зсередини шаром свинцю, а ззовні прикрашали блискітками. З кожним роком придумувалися все нові види «дизайну», як би сказали сьогодні, різдвяних кульок. Майстри могли видувати практично все, що завгодно: не тільки кулі, а й виноградні грона, птахів, рибок, фігурки Санта-Клауса, глечики та амфори. Іграшки розфарбовували срібним та золотим пилом.
|
Пізнавальна діяльність учнів
|
Включення учнів у пізнавальний процес
|
|
1.4
|
3 хв.
|
Учитель наголошує на тому, що в основі будь-якої форми лежать геометричні фігури та пропонує учням визначити з яких об’ємних геометричних фігур можуть складатися ялинкові прикраси
|
Учні викону-ють по-ставлене завдання
|
Аналітико-пізнаваль-на діяльність учнів
|
|
1.5
|
3,5 хв.
|
Учитель пропонує учням виконати роботу у парах за таким планом (у підручнику):
- Спочатку визначте, які дві, з чотирьох представлених у підручнику, об’ємних геометричних фігур можна поєднати в одному гармонійному виробі.
- Домовтесь, яку фігуру кожен з вас виготовлятиме.
- За обраним шаблоном, який ви обрали, виготовте об’ємну фігуру.
- Готові об’ємні фігури склейте, поєднавши їх однаковими площинами.
- До готового виробу приклейте нитку. Потім декоруйте його за допомогою різноколірних деталей з урахуванням контрастного
поєднання кольорів.
|
Учні викону-ють постав-лене завдання
|
Поглиблення компе-тентнісного рівня з теми
|
|
1.6
|
1 хв.
|
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя
|
Учні сприймають роботи одноліт-ків
|
Психоло-гічне налаштуван-ня на ви-конання практичної роботи
|
|
2.1
|
25 хв.
|
Виконання самостійної творчої декоративної роботи з виготовлення ялинкових прикрас у парах
|
Учні працю-ють у робочих альбомах-посібни-ках
|
Поглиблення компетент-нісного рівня учнів
|
|
3.2
|
4 хв.
|
Учитель розміщує на дошці всі учнівські роботи та спільно з учнями проводить їх аналіз
|
Учні під керівництвом учителя проводять аналіз творчих робіт одно- класників
|
На підставі аналізу відбувається система-тизація та узагальнення поняттєвих компетен-цій учнів
|
|