Головна » 2014 » Грудень » 29 » Урок образотворчого мистецтва, 5 клас. "Ялинкові прикраси". Розробка уроку
18:40
Урок образотворчого мистецтва, 5 клас. "Ялинкові прикраси". Розробка уроку

Урок № 16

Тема уроку:   Дизайн. Конструктивні особливості складної декоративної форми. Зв’язок форми та декору. Прикладна діяльність. Розвиток навичок декорування під час виконання колективної роботи «Ялинкові прикраси»

Мета і завдання:

  • ознайомити учнів з дизайном як видом художньої діяльності;
  • поглибити знання учнів про роботу з папером;
  • розвивати в учнів навички декорування;
  • розвивати творчу уяву та фантазію учнів

Обладнання:

  • для вчителя: DVD-диск, світлини, кольоровий папір, картон, клей, ножиці, графічні матеріали тощо;
  • для учня: робочий альбом-посібник, кольоровий папір, картон, клей, ножиці, графічні матеріали тощо

 

Хід уроку

№ п/п

Орієнтов-ний час

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Очікуваний результат

Для нотаток

І.

                                   Пояснення нового матеріалу

 

1.1

0,5 хв.

Повідомлення теми та мети уроку.

 

Учні сприй-мають повідом-лення вчителя

Налаштування учнів на сприймання нового матеріалу

 

1.2

2 хв.

Учитель пропонує учням висловити свої судження з приводу того, чим відрізняється новорічна ялинка від звичайної «лісової красуні»

Аналітико-пізнавальна діяльність учнів

 Включення учнів у пізнавальний процес

 

 

1.3

6 хв.

Узагальнюючи судження учнів, учитель ілюструючи свою розповідь, повідомляє, що одним із символів свята є новорічна іграшка, яка має свою, надзвичайно цікаву історію. Ще в кінці середніх віків жителі європейських країн почали прикрашати власні будинки до Нового року.

По-справжньому модним стало прикрашати дерева в першій половині XVI століття. «Віфлеємська зірка» на маківці, «яблука» (сьогодні це кулі) уособлювали біблійний «заборонений плід», палаючі свічки (сьогодні це всілякі електрогірлянди). А також в середині століття на гілки новорічного дерева обов’язково вішали фігурки з вафель — як праобраз прісних хлібців, які вживалися при обряді причастя. До описаних предметів згодом додалися горіхи, солодощі та фрукти. З другої половини XVIII століття ялинкові прикраси стають більш ошатними: паперові квіти, позолочені ялинові шишки і порожні яєчні шкаралупки, а ще — фігурки з карбованої латуні — феї, ангели  та ін. Срібні зірочки, квіти, а також серпантин з’явилися в XVIII столітті. А в 1848 році, в містечку Лауш в Тюрінгії, були виготовлені перші ялинкові кулі. Їх виготовляли з кольорового або прозорого скла, покривали зсередини шаром свинцю, а ззовні прикрашали блискітками. З кожним роком придумувалися все нові види «дизайну», як би сказали сьогодні, різдвяних кульок. Майстри могли видувати практично все, що завгодно: не тільки кулі, а й виноградні грона, птахів, рибок, фігурки Санта-Клауса, глечики та амфори. Іграшки розфарбовували срібним та золотим пилом.

Пізнавальна діяльність учнів

 

Включення учнів у пізнавальний процес

 

 

1.4

3 хв.

Учитель наголошує на тому, що в основі будь-якої форми лежать геометричні фігури та пропонує учням визначити з яких об’ємних геометричних фігур можуть складатися ялинкові прикраси

Учні викону-ють по-ставлене завдання

Аналітико-пізнаваль-на діяльність учнів

 

1.5

3,5 хв.

Учитель пропонує учням виконати  роботу у парах за таким планом (у підручнику):

  1. Спочатку визначте, які дві, з чотирьох представлених у підручнику, об’ємних геометричних фігур можна поєднати в одному гармонійному виробі.
  2. Домовтесь, яку фігуру кожен з вас виготовлятиме.
  3. За обраним шаблоном, який ви обрали, виготовте об’ємну фігуру.
  4. Готові об’ємні фігури склейте, поєднавши їх однаковими площинами.
  5. До готового виробу приклейте нитку. Потім декоруйте його за допомогою різноколірних деталей з урахуванням контрастного

поєднання кольорів.

Учні викону-ють постав-лене завдання

Поглиблення компе-тентнісного рівня з теми

 

1.6

1 хв.

Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з ко­ментуванням учителя

Учні сприймають роботи одноліт-ків

Психоло-гічне налаштуван-ня на ви-конання практичної роботи

 

ІІ

Практична робота.

 

2.1

25 хв.

Виконання самостійної творчої декоративної роботи з виготовлення ялинкових прикрас у парах

Учні працю-ють у робочих альбомах-посібни-ках

Поглиблення компетент-нісного рівня учнів

 

ІІІ.

Підсумок уроку.

 

3.2

4 хв.

Учитель розміщує на дошці всі учнівські роботи та спільно з учнями проводить їх аналіз

 

Учні під керівництвом учителя проводять аналіз творчих робіт одно- класників

На підставі аналізу відбувається система-тизація та узагальнення поняттєвих компетен-цій учнів

 

 

 

Переглядів: 1134 | Додав: Алекс1971 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar