Урок № 15
Тема уроку: Зображення на площині. Передача жесту та руху під час побудови фантазійної творчої роботи «Портрет у карнавальному костюмі»
Мета і завдання:
- закріпити знання учнів щодо пропорційної будови фігури людини;
- закріпити навички учнів щодо зображення на площині фігури людини у русі;
- розвивати в учнів спостережливість та відчуття форми;
- розвивати в учнів фантазію, творчу уяву та відчуття смаку
Обладнання:
- для вчителя: DVD-диск, підручник, графічні матеріали;
- для учня: робочий альбом-зошит, підручник, графічні матеріали
Хід уроку
№ п/п
|
Орієнтов-ний час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність учнів
|
Очікуваний результат
|
Для нотаток
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
|
|
1.1
|
2,5 хв.
|
Сприйняття мистецтва.
Учитель пропонує учням розглянути зображення (підручник, DVD-диск) і висловити свої враження від побаченого
|
Учні ознайомлю-ються із зображеннями та вислов-люють свої враження
|
Емоційне налашту-вання на сприйняття теми та мети уроку
|
|
1.2
|
0,5 хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
|
Учні сприй-мають повідом-лення вчителя
|
Налаштування учнів на сприйман-ня нового матеріалу
|
|
1.3
|
5 хв.
|
Узагальнюючи судження учнів і в процесі демонстрації зображень, учитель повідомляє, що однією з улюблених тем як українських, так і зарубіжних художників, було зображення веселих карнавальних свят та обрядових дійств. Дорослі, а особливо, діти, задовго до самого свята продумувати та виготовляли різноманітні костюми для цих дійств.
Учитель пропонує учням показати світлини, малюнки, які вони принесли, готуючись до уроку (аналіз зображень)
|
Пізнавальна діяльність учнів
|
Включення учнів у пізнавальний процес
|
|
1.4
|
4 хв.
|
Учитель пропонує учням виконати самостійну роботу, що представлена в альбомі-посібнику: уважно переглянути світлини, на яких зображено дітей у новорічних карнавальних костюмах:
- Визначити до якого з видів портрету вони б віднесли ці образи.
- Звернути увагу на положення їх тіл у русі, жести та особливості карнавального вбрання (це допоможе виконати свій автопортрет у карнавальному костюмі).
Також учитель пропонує пригадати особливості будови тіла людини та її обличчя (це допоможе створити правдиве зображення)
|
Учні викону-ють по-ставлене завдання
|
Аналітико-пізнавальна діяльність учнів
|
|
1.5
|
1 хв.
|
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя
|
Учні сприймають роботи одноліт-ків
|
Психоло-гічне на-лаштуван-ня на ви-конання практичної роботи
|
|
ІІ
|
Практична робота.
|
|
2.1
|
28 хв.
|
Виконання побудови самостійної творчої фантазійної роботи «Автопортрет у карнавальному костюмі»
|
Учні працю-ють у робочих альбомах-посібни-ках
|
Поглиблення компетент-нісного рівня учнів
|
|
ІІІ.
|
Підсумок уроку.
|
|
3.1
|
4 хв.
|
Учитель розміщує на дошці 3-4 учнівських роботи, в яких найбільш виразно виявляється вдале застосування понять, що засвоювалися на уроці, та роботи які містять характерні учнівські помилки і спільно з учнями проводить їх аналіз
|
Учні під керівництвом учителя прово-дять аналіз творчих робіт одно- класни-ків
|
На підставі аналізу відбувається система-тизація та узагалі-нення поняттє-вих компетен-цій учнів
|
|
Урок № 16
Тема уроку: Зображення на площині. Передача жесту та руху в живописній фантазійній творчій роботі «Портрет у карнавальному костюмі»
Мета і завдання:
- закріпити знання учнів щодо пропорційної будови фігури людини;
- закріпити навички учнів щодо зображення на площині фігури людини у русі;
- розвивати в учнів спостережливість та відчуття форми, гармонії кольорів;
- розвивати в учнів фантазію, творчу уяву та відчуття смаку
Обладнання:
- для вчителя: DVD-диск, підручник, фарби, графічні матеріали;
- для учня: робочий альбом-зошит, підручник, фарби, графічні матеріали
Хід уроку
№ п/п
|
Орієнтов-ний час
|
Діяльність учителя
|
Діяльність учнів
|
Очікуваний результат
|
Для нотаток
|
І.
|
Пояснення нового матеріалу
|
|
1.1
|
0,5 хв.
|
Повідомлення теми та мети уроку.
|
Учні сприй-мають повідом-лення вчителя
|
Налаштування учнів на сприймання нового матеріалу
|
|
1.2
|
2 хв.
|
Учитель пропонує учням висловити свої судження про те, за рахунок чого карнавальні костюми виглядають такими яскравими, барвистими та виразними.
|
Аналітико-пізнавальна діяльність учнів
|
Включення учнів у пізнавальний процес
|
|
1.3
|
6 хв.
|
Узагальнюючи судження учнів, учитель акцентує їх увагу на тому, що художники досягають ефекту святкової виразності за рахунок комбінації контрастних кольорів (світлий-темний, теплий-холодний, легкий-важкий). Учитель також нагадує учням, що тло для їх автопортрету повинно бути тьмянішим і менш виразним ніж основне зображення. Також учитель повідомляє учням, що для досягнення максимальної виразності у портретному костюмованому зображенні вони повинні завершити роботу, виконавши основні деталі (риси обличчя, контурні лінії, складки на одязі тощо) за допомогою фломастерів, чорної кулькової або гелевої ручки
|
Пізнавальна діяльність учнів
|
Включення учнів у пізнавальний процес
|
|
1.6
|
1 хв.
|
Демонстрація кращих учнівських робіт на задану тему з коментуванням учителя
|
Учні сприймають роботи однолітків
|
Психологічне налаштуван-ня на ви-конання практичної роботи
|
|
ІІ
|
Практична робота.
|
|
2.1
|
31,5 хв.
|
Виконання самостійної творчої фантазійної роботи у кольорі «Автопортрет у карнавальному костюмі»
|
Учні працю-ють у робочих альбомах-посібниках
|
Поглиблення компетент-нісного рівня учнів
|
|
ІІІ.
|
Підсумок уроку.
|
|
3.1
|
4 хв.
|
Учитель розміщує на дошці всі учнівські роботи та спільно з учнями проводить їх аналіз
|
Учні під керівництвом учителя прово-дять аналіз творчих робіт одно- класників
|
На підставі аналізу відбувається система-тизація та узагалінення поняттєвих компетенцій учнів
|
|
РОБОТИ УЧНІВ:
|